Гумите за Гран при на Китай
Трасето
в Китай е идеално за новите турбо болиди тази година, защото предлага
бързи завои, подходящи за допълнителния въртящ момент, най-вече завои
3-4, 7-8 и 12-13, които изискват прогресивно ускорение. Тук голяма роля
играят и настройките на двигателя, за да не се стига до превъртане на
колела и унищожаване на гумите. Пистата предлага и няколко дълги прави,
които също се отразяват на гумите. Всъщност на тях те се охлаждат, но
след това трябва бързо да загреят отново за следващите завои. Пистата
"Шанхай" е много взискателна и към спирачките и новата система
brake-by-wire също има своя ефект върху гумите, които са подложени на
спирачни сили около 4,3g.
Миналата година Гран при на Китай бе
спечелено от пилота на Ферари Фернандо Алонсо със стратегия с три
спирания. Испанецът стартира трети с меките гуми и направи три стинта с
медиум смесите.
Обиколката на "Шанхай" с Хамилтън.
Пилотът на Мерцедес Люис Хамилтън тренира усилено за
предстоящото четвърто състезание от календара за сезон 2014 - Гран при
на Китай. Британецът се подготвя за надпреварата в симулатора на
отбора, позволява ни да надникнем във фабриката на тима и да седнем в
симулатора. Как се прави обиколка на пистата "Шанхай" под ръководството
на световния шампион Хамилтън, вижте във видеото.
Това е четвъртият епизод от поредицата Race Preview, която отборът ще ни дава преди всяко състезание.
Това е четвъртият епизод от поредицата Race Preview, която отборът ще ни дава преди всяко състезание.
Фетел щокора от уволнението на Доменикали
Себастиан Фетел призна, че е останал шокиран от новината за
уволнението на Стефано Доменикали като отборен шеф на Ферари.
Четирикратният световен шампион не пропускаше приятелски разговор при
всяка среща на пистата с вече бившия шеф на Скудерия.
Добрите
отношения помежду им, въпреки враждата на пистата между шампионите в
последните четири години Ред Бул и Ферари, подклаждаха слуховете за
бъдещо преминаване на Фетел във Ферари. Самият Себастиан няколко пъти не
опроверга тази възможност, оставяйки си вратичка някой ден да се бори
за титлата с червен болид на легендарния италиански тим.
"Бях
шокиран, когато чух новината за напускането на Ферари от Доменикали.
Това ми дойде като тотална изненада. Той беше начело на Скудерия от
толкова дълго време", коментира случилото се Фетел.
"Въпреки това
не знам какво точно се е случвало вътре в тима и няма как да коментирам
дали решението е правилно или не", завърши пилотът на Ред Бул.
Розберг: Този път искам да бия Люис.
За битката на Нико Розберг със съотборника му Люис Хамилтън за Гран
при на Бахрейн ще се говори дълго. Този уикенд в Китай обаче, германецът
искам да победи. В двете първи свободни тренировки Мерцедес отново бяха
в челото и няма причина да мислим, че в неделя ще е нещо по-различно.
Въпросът е кой от двамата - Нико или Люис ще грабне победата.
След
състезанието в Бахрейн двамата пилоти повториха няколко пъти, че между
тях няма вражда и всичко е "добре", но съревнование между съотборници
има във всеки отбор. Нико също призна, че шансът да видим повторение на
ситуацията от миналото състезание, не е малък.
"По принцип не
трябва да се правят директни сравнения, защото никога всички условия не
са еднакви. Човек се учи от всяка ситуация. Аз си взех поука от Бахрейн и
от битките там. Другия път ще се опитам да се справя по-добре", обясни
Нико.
На въпроса дали е имало значение, че надпреварата му е
била с Хамилтън, и дали щеше да е различно с някой от Ред Бул или
Макларън, Розберг отговори простичко: "Не, нямаше да има разлика".
Пистата
в "Шанхай" е добра за Нико, защото тук през 2012 той записа първата си
победа. Засега резултатът е 2 на 1 за Люис и Розберг се надява нещата да
се обърнат в негова полза. "Разбира се, че искам да победя. Винаги е
важно да биеш съотборника си, това няма да се промени никога. Бъдете
сигурни, че ще дам най-доброто от себе си този уикенд. Убеден съм, че
битката отново ще е добра, но този път искам аз да победя".
Розберг
призна, че съревнованието между него и Люис е голямо. "Доста е
напрегнато. Стигнали сме дотам, че дори си гледаме килограмите, защото и
половин килограм означава няколко стотни в квалификацията, а един е
равен на една секунда в състезателна дистанция. Една секунда! Това може
да ти струва цяла позиция!".
Розберф преби Бахрейн.
Предстои ни третото състезание от календара за сезон 2014 -
Гран при на Бахрейн. На пистата "Сахир" тази година се проведоха два от
трите предсезонни теста и пилотите знаят много добре какво да очакват
от уикенда. Мерцедес бяха безспорните лидери през първите два кръга и
Нико е обнадежден за състезанието в неделя.
"Пистата е много
взискателна към гумите заради дългите прави и бързите завои. Трудно е и
с разхода на гориво, подобно на ГП на Австралия. Тук всички ще са в
режим на пестене и въпросът ще е на кого ще му се наложи да прави това
по-малко".
Няма коментари:
Публикуване на коментар