За мен

Здравейте, аз съм Мима Петрова Попова.


Може да се свържете и с мен в,
* Facebook
* Google+

* Youtube

Уча в ИУ- Варна 2 курс, Специалност "Индустриален Бизнес".
Запалена съм от малка по Формула 1.  Любимия ми пилот е Люис Хамилтън, от Мерцедес AMG .
Можете да проследите предстоящите състезания от сезон 2014г.  и в моя Google Календар .

Номер: 44
Роден на: 07/01/1985 г. в Хертфордшир (Великобритания)
Ръст: 1,74 м
Тегло: 68 кг
Семейно положение: Неженен
Деца: Няма
Хоби: Свирене на китара, Музика, Фитнес
Любима храна: Карибска кухня
Любима напитка: Минерална вода
Любим изпълнител/музика: Реге, Хип Хоп, Ритъм енд блус

Състезателна кариера:
Картинг (1995-1999)
Световен шампион по картинг (2000)
5-ти в британската Формула Рено (2001)
3-ти в британската Формула Рено (2002)
5-ти в евросериите на Формула Рено (2002)
Шампион в британската Формула Рено (2003)
5-ти в евросериите на Формула 3 (2004)
Победител в Гран при на Бахрейн във Формула 3 (2004)
Шампион в евросериите на Формула 3 (2005)
Победи в сериите Формула 3 Класик (2005)
Шампион в сериите GP2 (2006)



Участия:
129
Дебют във Формула 1: Гран при на Австралия 2007 (Албърт парк)
Кариера във Ф1:
- Макларън (2007-2012)
- Мерцедес AMG (2013)
Победи: 22
Първа победа: 2007 Гран при на Канада (Жил Вилньов)
Най-добро класиране в Гран при: 1
Подиуми: 54
Пол-позишъни: 31
Първи пол-позишън: 2007 Гран при на Канада (Жил Вилньов)
Най-добра стартова позиция: 1
Най-бързи обиколки: 13
Точки: 1102
Първа точка: 3-то място с тима на Макларън в Гран при на Австралия (Албърт парк) - 18.03.2007 - 6 точки
Световни титли: 1
Най-добро крайно класиране в първенството: 1
Световен шампиони с 98 точки (2008)
Официален уеб сайт: www.lewishamilton.com

     Както повечето пилоти във Формула 1, и Люис Хамилтън започва кариерата си в състезания по картинг, като печели редица титли в тези надпревари - на 10 години печели британския шампионат по картинг, а в следващите няколко години добавя още четири титли към колекцията си. На 13-годишна възраст Хамилтън е включен в програмата за развитие на млади пилоти на Макларън и по този начин се превръща в най-младия състезател, който сключва договор с отбор от Формула 1.
       През 2000 година Хамилтън печели европейското и световното първенство по картинг и е обявен за най-добрия състезател за сезона на възраст от 15 години, с което става най-младият пилот, отличен с наградата. През 2001 година той се състезава в зимните серии на Формула Рено, където завършва на пето място, през 2002 година участва във Формула Рено и в края на сезона се нарежда на трето място. Той остава във Формула Рено и през следващия сезон, когато печели титлата, осигурявайки си я цели два кръга преди края на надпреварата. През 2004 година, на 19-годишна възраст Хамилтън преминава във Формула 3 евросериите с екипа на Манор, а през следващата година печели надпреварата с тима на ASM.
    През сезон 2006 Хамилтън се състезава в сериите GP2, където с пет победи си осигурява първото място в крайното класиране. На 24 ноември 2006 година Макларън-Мерцедес официално обявява, че Люис Хамилтън ще се състезава за "Сребърните стрели" през 2007 година.
       Рядко се е случвало дебютант във Формула 1 да разтърси до такава степен света на високите скорости, както направи Хамилтън в първия си сезон като основен пилот на Макларън-Мерцедес. Британецът веднага прикова вниманието на фенове и специалисти с изключителното си представяне още в първите си състезания за сезона. Хамилтън дебютира в Австралия, в което постига изключително силното трето място зад Кими Райконен и съотборника си Фернандо Алонсо. Следва четири поредни втори места, като в две от състезанията - в Бахрейн и Испания, британецът оставя зад себе си двукратния световен шампион. През сезона, първият чернокож пилот в историята на Гран при се превръща и в първия дебютант, който в първите си девет състезания стъпва на подиума.

    След надпреварата по улиците на Монако двамата съотборници имат равен брой точки - по 30, и заедно оглавяват класирането при пилотите. В хаоса на Канада Хамилтън стига и до първата си победа за сезона, която той веднага дублира на "Индианаполис" в САЩ. Следват две трети места във Франция и Великобритания и едно девето в надпреварата за Гран при на Европа. Междувременно първоначално афишираните добри отношения между Алонсо и Хамилтън са опровергани от размяна на реплики между двамата по медиите, преди да се стигне до откритото избухване на скандала в Унгария. Алонсо забавя (нарочно или не) британеца в бокса, което не му позволява да завърти последната си бърза обиколка. Впоследствие Алонсо е наказан и Хамилтън стига до победата. Следват пето място в Турция, второ в Италия и четвърто в Белгия. В Япония Хамилтън вече докосва титлата, след като Алонсо отпада от състезанието, но британецът прави същото в Китай и връща Алонсо и Райконен в играта.
        Развръзката е оставена за финала на сезона в Бразилия, където нещата се развиват много нещастно за Хамилтън, който благодарение на някои грешки и технически проблем остава на седмо място и губи титлата само с точка по-малко от новия шампион Кими Райконен.

     През вторият си сезон във Формула 1, Хамилтън се отправи към последното си състезание усещайки силно дежа-ву. Петата позиция щеше да му донесе титлата, независимо от това какво ще направи Маса. Преди това сезонът на Люис наподобяваше движението на асансьор. На състезанията в Мелбърн, Монако, Великобритания, Германия и Китай той бе неотразим, но това не си личеше в Испания, Канада, Белгия, Франция, Италия и Япония, където направи много грешки и до голяма степен усложни положението си.

      Дългата битка с Маса за титлата приключи по най-драматичния начин на пистата "Интерлагос" в Бразилия. Там Фелипе победи у дома, но в крайна сметка Хамилтън взе титлата, един завой преди финала, когато със сетни сили успя да изпревари Тимо Глок. Така си осигури петата позиция и толкова важната точка преднина пред Маса.

       Люис се наложи категорично, като титуляр над съотборника си Хейки Ковалайнен, но може само да се радва, че грешките на Ферари направиха сезона на Фелипе доста по-труден от колкото трябваше да е. Британецът показа стил и скорост, но със сигурност дебютният му сезон бе по-впечатляващ от този. Освен това Хамилтън бе преследван от много наказания, някои от тях наистина доста спорни.
    За 2009 година Хамилтън има вече две години и една шампионска титла зад гърба си и се надява да продължи в този дух и за напред. 


     След фурора, който Люис Хамилтън направи през 2008 година, всички очакваха още по-голямо шоу от него и главният му съперник Фелипе Маса през 2009 година. Това обаче така и не се случи. Още от самото начало Люис се забърка в скандал, а освен това се оказа, че Макларън не са успели да създадат шампионска кола. Още в Австралия избухна лъжливия скандал, където шампионът подведе стюардите умишлено по въпроса, защо Ярно Трули го изпревари в Мелбърн, когато имаше период с кола за сигурност. Италианецът бе наказан, но само за няколко дни. Оказа се, че Люис е излъгал съдиите и бе дисквалифициран от състезанието в Австралия, а репутацията му се сгромоляса на дъното (снимката вляво е от една от пресконференциите за скандала). От там всичко тръгна надолу за британеца. И макар да спечели в Унгария, вече бе повече от янсо, че няма как титлата му да бъде запазена. Макларън продължиха с борбата си напред за разлика от Ферари и болидът им претърпя големи модификации. Слд няколко подиума и още една победа в Сингапур, се видя, че тимът от Уокинг е на правилен път. Сега Люис ще има шанс отново да стане любимец на британците, след като негов съотборник и основен конкурент тази година ще бъде Дженсън Бътън.


     Всички очакваха британският дрийм тим на Макларън да започне със силно представяне, но това така и не се случи. Люис бе по-слаб от пилотите на Ред Бул и Ферари и неслучайно успя да спечели едва три състезания и един единствен пол-позишън. Неубедителното представяне не значеше непременно, че целия сезон за Люис е загубен. Той се представи по-добре от своя съотборник Бътън и успя да се задържи в борбата за титлата до последния старт в Абу Даби. Шансовете да спечели обаче бяха повече от нищожни, тъй като му трябваха 25 точки и всички останали негови конкуренти да не финишират. В крайна сметка Хамилтън остана четврърти в класирането.
      Люис отново успя да се забърка в скандали както на пистата, така и извън нея. Още в Австралия, британецът бе хванат да кара опасно, а по време на целия сезон, имаше случаи, в които стюардите можеха да отсъдят повече от предупреждение за британския пилот. През новия сезон Люис ще бъде още по-надъхан от преди, след като в две поредни години не успя да повтори успеха си от 2008 година. Освен това, мнозина очакват отношенията между него и Бътън да се ожесточат през новия сезон.

    2011 година се оказа много тежка за Люис Хамилтън. Пилотът на Макларън се раздели в началото на годината с известната си приятелка Никол Шерцингер и това веднага се отрази на поведението му на пистата. Оказа се, че психиката на британеца не е достатъчно силна за да разграничава личното от професионалното и това доведе до рязък спад в неговата форма. Още по-неприятно бе и поведението му на трасето, като Люис многократно бе привикван при стюардите, заради различни инциденти с другите пилоти. Само с Фелипе Маса, той направи шест инцидента. Равносметката - повече време прекарано при стюардите отколкото на подиума.
        В крайна сметка британецът спечели три състезания и се качи още три пъти на подиума, оставайки на пета позиция в крайното класиране при пилотите. Британецът понесе още един сериозен удар, като за първи път в своята кариера бе победен от съотборника си. Въпреки целия негативизъм през голяма част от сезона, към края на годината Люис сякаш започна да си връща концентрацията. Дали обаче ще запази добрата инерция и отново ще е фактор в борбата за титлата през 2012 година, все още не е ясно.
       След като се раздели с Макларън в края на 2012, Люис подписа договор с Мерцедес AMG и зае мястото на седемкратният световен шампион Михаел Шумхаер. Негов съотборник е Нико Розберг. Двамата ще се борят за титлата и през  2014.

Няма коментари:

Публикуване на коментар